onsdag 4 februari 2009

~ Klänning med flodhästar ~



I dag fick jag ett paket från Jofotex innehållande tyger med flodhästarna. Jag fick de blåa, orange och gröna. Jättefina. Visste inte vad jag skulle börja sy riktigt men jag tänkte att Lilla Bus skulle få en klänning som hon kunde ha på dagis i morgon. Möstret är ett eget i strl 80-86. Får se om jag kan fånga en bild med Lilla Bus in action... Jag är ju ingen fotograf och tycker inte riktigt att tyget kommer fram. I verkligheten är det jättefint!!

3 kommentarer:

Helena sa...

Fin klänning!

Krimskrams sa...

Åh så roligt att se de blåa flodisarna som ett färdigt plagg! Jättefint verkligen. Jag hoppas mina kommer imorgon.

Mönstret på klänningarna i min blogg är eget med inspiration från en av systerdotterns köpeklänningar. Pocketfodralen är snabba och lätta att sy, så du hinner säkert med 6 stycken på en kväll ;-)

Anonym sa...

Wow! Vilket fräckt tyg! Bus måste ha varit dagis stora stjärna idag med den fina klänningen..!?