onsdag 25 februari 2009

~Huvklänning~




Jag har aldrig varit så stolt över något i syväg som jag är över denna klänningen. Jag tycker den är jättefin och att sömmarna är näst in till perfekta (så perfekta man kan få med en "vanlig" maskin). Jag har för första gången fållat med en tvillingnål och det kändes som jag var i himmelriket när jag var klar. Att jag inte har provat med det tidigare. Klänningen är i strl 90 och kommer att passa Lilla Bus till sensommar/höst. Mösntret och tyget kommer från Trollunge. För den obervanta så kan ni se att vi har haft snö nere i Skåne. Den fick ligga i en vecka. Så nu är det slask igen....

6 kommentarer:

Roblin sa...

jättefin!
den kommer bli en hit i sommar/höst :)
Sött tyg också

rino sa...

oj vad fin! ser riktigt proffsig ut.

Anonym sa...

Så fin den blev! Du är ju jätteduktig på att sy.Jag kommer och kollar på de fina sömmarna.

Lattjo liten pryl sa...

Det syns ända genom skärmen min hur snyggt sydd den är. Jättefin!

Anonym sa...

Ja, den blev verkligen jättefin Sis! Du är döduktig! Bus kommer att bli jättesöt i denna klänning!

Annelie sa...

Jättefin klänning! Glad att jag hittade din blogg, mycket fina saker du syr!