fredag 28 augusti 2009

~Väska med fack ~





Jag fick en beställning i förra veckan på en väska med fack. Önskemålet var "dagisväskan" fast lite större och med två fack fram och ett på vardera kortsida. Jag satt och funderade länge på hur jag skulle göra med facken då jag aldrig sytt det tidigare. Frågade runt lite men inget som riktigt blev bra. Så jag fick till biblioteket och lånade en bok. Där hittade jag en beskrivning på "bäljfickor". Så jag provade det och tyckte resultatet blev bra nock. Hoppas att beställaren blir nöjd! Mönstret är en variant av dagisväskan från Knåpmodern. tyget från Moltex i Svedala.

5 kommentarer:

Mimmi sa...

Supersnyggt blev det, kunden måste bli nöjd!

Tina K sa...

Väskan blev jättefin! Praktiskt med fickorna... Well done Sis!

Beata sa...

Jättefin väska!

Mams sa...

Jättefin väska, jag älskar det tyget.Fickorna fixade du bra!

Kort og Søm sa...

Hei,
denne vesken var kjempe fin!! :o)