torsdag 6 augusti 2009

~ Förkläde modell större ~


Sy-semestern är över!

Först ut är ett fökläde där jag har ritat om mönstret och gjort det större. Lilla Bus blev två för någon vecka sedan och behöver nytt förkläde. Vaxduken och snedslån kommer från Stoff och Stil. Tyvärr gör inte bilden färgen på vaxduken rättvis. Den är härlig mintgrön som passar bra till den bruna snedslån.

Jag har redan hunnit klippa till två andra förkläde samt tre mössor. De får vänta lite till det blir sämre väder.....

1 kommentar:

Kristina sa...

Jättefint förkläde. Jag är också lite sugen på att börja sy barnkläder. Har en symaskin i städskåpet men den är faktiskt inte min tyvärr utan en kompis som inte får tummarna loss att hämta hem den. Bra för mig!
Fast jag har inte sytt på länge och är väl ingen jättefena på det heller. Men jag skulle nog kunna bli, självlära sig lite, det är min melodi, precis som din!
Får se om det blir av någon dag.

Ses imorgon! :-)