lördag 4 juli 2009

~ Sommar-topp ~


Det har varit lite torka på syfronten men nu äntligen har jag kommit igång. Sitter och väntar på flera paket med tyger som ska dimpa ner i brevlådan. Och mer tyg blir det då jag i veckan ska för första gången åka till Jofotex.

I "Allt om handarbete" nr 7/2009 hittade jag mönstret till denna sommartopp. Fick dock hjärnsläpp och glömde lägga till sömnsmån vilket gjorde den för tajt. Så jag sprättade upp och satte blixtlås i stället. Till nästa gång får jag fundera ut något bättre med axelbanden då de kasar ner hela tiden. Tyget kommer från Åhléns.

5 kommentarer:

Sandra sa...

Vad fin den blev i detta tyg!

Klippte ut en sådan här top igår, men i viskos, får se hur det blir. Struntade i knäppningen bak.

Nu är det ju för sent för våra topar, men man kanske skulle göra axelbanden i kors nästa gång...

Krimskrams sa...

Underbar! Jag gillar verkligen Åhléns kanintyg :-)

sygryn sa...

Du har vunnit min tävling om ett lapptäcke!! GRATTIS! Maila mig om önskemål om färger, tyger etc...

Mvh Malin info@sygryn.se

Marika på Odlingspyssel sa...

Åhlénstyget är så supersnyggt, har du sett att de har ett nytt snyggt barntyg nu?

Tiro sa...

Då måste jag kila till Åhlens och kolla idag....