lördag 28 mars 2009

~En väska till min älskade mamma~


Min mamma tycker det är roligt att jag har börjat sy och puffar mig mycket. Hon kommer med roliga idéer och tankar. Min mormor var duktig på att sy och min mormors far var skräddare så mamma tycker det är roligt att jag har fortsatt i deras spår. Så det är ju självklart att mamma ska få en väska som hon vill ha. Mönstret är från Stoff och Stil (heter Big shoppingbag har jag för mig). Den blev stor! Passar till sommaren. Tygerna kommer även från Stoff och Stil. Fodret är turkost och snedslån brunt. Jag har verkligen förälskat mig i det tyget och ska försöka köpa på mig mera. Jag vill själv ha en väska i det tyget. Jag måste ta med kortet när Lilla Bus sprang fram och drog ner väskan när jag hade fixat till det så fint. Ett riktigt litet busfrö!

6 kommentarer:

Anna-Snoddas sa...

Superfin! Underbart tyg! :)

Mams sa...

TACK för väskan, jag blev jätteglad !Perfekt när vi far till stranden.

Sandra sa...

Har just hittat till din sida, många fina grejer var det här!

Superfin väska!

Att du hade syningen i blodet förklarar en hel del, för du är riktigt bra att sy.
Eller kanske var det en riktigt bra lärare i syslöjden? =)

Krimskrams sa...

Härlig väska! Visst är det underbart när ens nära och kära engagerar sig i syendet. Min mamma är likadan och jag fick en sykurs av mina systrar när jag fyllde år :-)

Så roligt med TVÅ nya maskiner!

Krimskrams sa...

Glömde skriva att tyget i min blogg som du frågade om kommer från http://www.reprodepot.com/

Kram

Therese sa...

Ursnygg väska!
Kika gärna in hos mig och var med på utlottning av ett barnplagg =)
*Kram*
Tea