lördag 21 mars 2009

~En elefant balanserade....~



Efter att ha fått en ny tjänst på jobbet vilket innebär måndag-fredag dagtid så är jag helt slut om kvällarna. Vilket har resulterar i att jag inte hunnit sy så mycket som jag velat. Men efter de seanste dagarna, med solsken och vårblommor, har jag fått lite mer energi. Här har jag nu sytt en klänning i eget mönster. Tyget är från Stoff och Stil. Det jag blev besviken på var att det inte alls blev bra med kantbanden jag gjorde själv. Så det gick bli invik och tvillingnålen i stället. Tyget är lite för tunt och sömmen blev lite bubblig. Men men, det är bara på det igen.

5 kommentarer:

Anna-Snoddas sa...

Jättefin! :)

Bustråden sa...

fin klänning!

Miamarian sa...

Himmelen så fint, tösen, klänningen, nappen! Ja, allt! En av mina kursare Kristina J ska börja på din avdelning. Ta väl hand om henne, hon är en pärla, kram!

Doris_Assar sa...

Jättefint! Har hört från många att de där elfanterna är svårsydda? Men det är jättefina!! :-)

Miamarian sa...

Men Låtta! Så fina haklappar lilla Klara fick! Vi blev jätteglada, tusen tack! Kristina börjar till sommaren, tar examen denna terminen. Hon virkar och stickar om jag inte minns fel. Själv ska jag börja pärla nu :D det är för varmt för att sticka här på sommaren. 1000 kramar!