söndag 27 februari 2011

~*~ Till bebisen ~*~


Jag ville fira att jag är halvvägs med att sy ett lapptäcke till den kommande bebisen. Rutorna är 15 x 15 cm. Jag tycker att det blev lagom stort till en vagn. Tygbitarna är blandade loppisfynd, traderafynd och fynd från morfars vind. Till baksidan har jag använt mig av brun fleece från Stoff och Stil. Jag valde även lite tjockare vadd så täcket blev riktigt bulligt och mysigt. Jag ser fram emot att få bädda ner den lilla bebisen i sin vagn med sitt retroinspirerande lapptäcke.

9 kommentarer:

Krimskrams sa...

Underbart lapptäcke! Stort grattis till kommande bebis :-)

Anonym sa...

Jättefint lapptäcke, avundsvärd bebis

Ahlard sa...

Underbart!!!

Fangoria sa...

Jättevackert!

Mallaching sa...

Väldigt fint!

Miamarian sa...

Fantastiskt fint finaste Lotta! Stort grattis också!

Mams sa...

Underbart täcke Låtta,jättekul att du börjat sy igen.

Solveig Lövendahl sa...

Vilket underbart lapptäcke! Och stort grattis till kommande bebis!

Unknown sa...

Så jättefint. Grymt imponerad. Lyllos bebisen. =)