onsdag 1 april 2009

~Vårmössor~

Har i helgen sytt fem vårmössor till barn i varierande åldrar (från 1 år till 6 ½ år). Jag sydde även en liten mössa till en kommande vårbebis så de kan ha den på BB.



Här är två mössor sydda i flodhästtyget från Jofotex. Bilden är dock inte rättvis mot färgerna.



Dessa tre mössor är sydda i ett kanintyg från Jny Design, elefanttyg från Stoff och Stil samt en liten bebismössa sydd i ett tyg köpt på Stora Symässan i Malmö. Mönstret kommer från en av Elsebeth Gynthers böcker. Kommer inte i håg vilken nu.

2 kommentarer:

Krimskrams sa...

Tack för kommentarerna!

Mönstret till lilla klänningen har jag ritat efter en av systerdotterns gamla klänningar och så gjort mina egna ändringar med dragkedja, band i midjan och små ärmflärpar (vet inte vad de kallas?).

Problemet när jag gör såhär är ju att jag aldrig blir säker på storleken eller om det kommer passa, därav den för tidiga presenten. Särskilt svårt är det med stumma vävda tyger som inte kan stretcha sig lite för att passa. Men ibland får man chansa ;-)

Lilla NovaK sa...

Oj, vilken produktion!! Jättefina mössor! =)